Jakie wady i zalety mają tuleje poliuretanowe
Jednym z najważniejszych mechanizmów każdego samochodu jest zawieszenie, to właśnie ono jest odpowiedzialne za komfort i bezpieczeństwo w czasie jazdy. Zawieszenie składa się z różnych elementów, w tym również z tulei stalowo-gumowych, których zadaniem jest tłumienie powstałych drgań. Taka konstrukcja z gumy i stali jest najczęściej spotykana, i przy zwykłej jeździe w zupełności się sprawdza. Lecz jeśli ktoś zamierza wycisnąć nieco więcej ze swojego samochodu, to zastanowić się może nad wymianą tych części. Coraz popularniejsze stają się obecnie tuleje zawieszeń wykonane z mocnego i wytrzymałego plastiku. Na początku wydawać się to może małym nieporozumieniem, bo przy terenowej lub sportowej jeździe są przecież ogromne przeciążenia. Lecz jednak poliuretan świetnie sprawdza się w takiej roli, gdyż jest wytrzymały i odporny na drgania przy jeździe. Tak naprawdę jest znacznie bardziej wytrzymały niż guma, jaka w ekstremalnych warunkach może popękać, powodując problemy z jazdą. Wyścigowi kierowcy cenią sobie takie tuleje także za znacznie większą stabilność prowadzenia, co w ostatecznym rozrachunku może się przełożyć na osiągnięcie sukcesu. Lecz aby takie części spełniały swoje zadanie, to trzeba je bardzo dokładnie dopasować, bez żadnego luzu między elementami. Dlatego też bardzo ważne będzie, aby producent poliuretanowych tulei zrobił je z dużą precyzją i dokładnością. To będzie miało oczywiście przełożenie na ceny, ponieważ za tego typu tuleje trzeba zapłacić więcej niż za tradycyjne.
+Tekst Sponsorowany+